הן אפשר

כבר לפני שנים אמר לי הילד: את צורכת יותר מדי חדשות.

בהתחלה נפנפתי אותו: הוא והניהיליזם שלו. אבל – בצוק העיתים (קורונה וכו') – התחלתי להשתכנע שהוא צודק.

זה לא שאני חושבת שהתקשורת משקרת. זה בכלל לא זה. אבל אני מתרשמת שלשום אדם – לא בתקשורת ולא מחוצה לה – אין אינטרס גורף לתת לי תמונת מציאות מדויקת ומנומקת. אנשים בעיקר מעוניינים לספר לי את דעתם. שזה לגיטימי, אבל מי אמר שדעתם יותר נחשבת מדעתי?

זה מאוד בולט לאחרונה, בימי קורונה העליזים. אני מתרשמת כל העת שהמדווחים על קורונה לא יודעים חשבון, וזה משגע אותי. אחוזים, למשל, זה משהו שנשגב לחלוטין מבינתם. את טועה, אומר לי ראש המשפחה – הם דווקא כן יודעים אחוזים, אבל זה לא נראה להם חשוב. ואני עונה, מי שיודע חשבון יודע שזה חשוב.

התחביב החדש שלהם זה לדווח כך: ביממה האחרונה נוספו X חולים, מתוכם Y חולים נוספו מחצות. נעזוב עכשיו את המינוח 'חולים' (יורם לס טוען כל הזמן ש'חיוביים לבדיקה' הם לא בהכרח 'חולים', אבל היות שהוא סיגל לעצמו, שלא בטובתו, גינונים של ליצן, איש אינו מקשיב לו. ודווקא בעניין הזה לפחות הוא צודק). נתמקד רק בשעת הספירה: אם משרד הבריאות סופר מחצות עד חצות, למה לא תספרו כמוהו? כי אם אתם סופרים בנוסף גם את 'החולים' שנוספו בין שעה עלומה כלשהי (שאינכם מגלים מהי) ובין חצות, יש סכנה שתספרו אותם פעמיים: גם בדיווח של היום, וגם בזה של מחר/אתמול. והרי ברוך השם יש לנו מספיק 'חולים', איננו זקוקים לתוספות מלאכותיות.

שלא לדבר על כך שאין שום משמעות למספרי החולים בלי שמציינים מה מספר הבדיקות שנעשו באותו פרק זמן. ושהניסוח בכותרת מסוג 'מספר החולים/מתים בהודו כבר חצה את השיא של מדינה פלונית באירופה' הוא אידיוטי: האם טרח מישהו מהמדווחים לספור כמה בני אדם חיים בהודו? (רמז: יותר ממיליארד. אפילו יותר – שומו שמיים – מאיטליה וספרד ובריטניה ביחד).

אשר לנפלאות משרד הבריאות, מחמל נפשי: אני אדלג עכשיו על השערורייה האחרונה של האישור שנתן-או-לא-נתן גרוטו למיליארדר מקפריסין (או משהו כזה, לא התעמקתי), ואספר על ידיעה שקצת חמקה מתחת לרדאר: ממש לפני שכיביתי את המחשב אתמול בלילה קראתי שהמנכ"ל היוצא שיגר לבתי החולים מכתב מרגש שממנו השתמע שמתי שהוא (תוך חמש שנים) ייאסר עליהם לאשפז חולים במסדרונות.

הו, זה מסוג הידיעות המרנינות באמת, ואני מדברת בתור זקנה-במסדרון בפוטנציה. אבל עניין החמש שנים קצת מדכא מן הבחינה הזאת: מישהו חישב כמה זקנות אפשר להשליך למסדרון במשך חמש השנים שעוד נותרו עד לביאת-המשיח הזאת? (רמז: מלאנת'אלפות). וחוץ מזה, מן המכתב משתמע שבתי החולים מאשפזים חולים במסדרון פשוט להנאתם – בעוד שלי נראה שהם עושים זאת דווקא משום שחדרי האשפוז מלאים עד אפס מקום. שזה בגלל שנתניהו ושות', כולל צמרת משרד הבריאות, כולל אלה בתוכה שהיו בעבר 'נערי אוצר', החליטו שזו דרך טובה לחסוך בהוצאות. קראתי את הידיעה הזאת לפני השינה, ואז, במקום לספור כבשים, ניסיתי לחשוב איפה יאופסנו כל החולים האלה, אם לא במסדרון. כי באמת, זו שאלה די בוערת: איפה ישימו אותם? בחדרי המדרגות? ליד הפסנתר באולם הכניסה? תעלומה.

אני בטוחה שיש לזה הסבר הגיוני, ולא מן הנמנע שהמנכ"ל הנכבד גם פירט במכתבו דרכים ליישום הוראתו החשובה (כדי שלא ייצא ממנה משהו מסוג: אני הנחיתי, עכשיו אני מסתלק ואתם תלכו תשברו את הראש איך לבצע). אבל – וכאן הפואנטה – הידיעה שקראתי לא דיווחה על כך. גרוע מזה, המדווח אפילו לא שאל איך הדבר הזה יבוצע. וזה למרות שמה שחשוב בעבודת עיתונאי ראוי לשמו זה לשאול שאלות – הרבה יותר מאשר לענות עליהן. מה גם שלרוב השאלות הקשות (כולל, למרבה החשש, השאלה הנוכחית) – אין בכלל תשובה.

אז ככה הגעתי חזרה לנקודת ההתחלה: צדק הילד כשאמר לי שאני צורכת יותר מדי חדשות: זה בעיקר בלבול מוח, לא לומדים מזה שום דבר, וסתם, לחינם, אני מתעצבנת. וזה ממש לא מועיל לבריאותי, ועוד עלול לקרב אותי למסדרונות הנ"ל, עוד לפני שיחלפו חמש השנים המובטחות.

טוב, בנימה אופטימית, לסיום: לפני השינה גם שאלתי את עצמי אתמול, מתי כבר יגיע היום שבו אוכל להפסיק למלא את טופס הצהרת הבריאות לימי קורונה. כי בימים טרופים אלה שולחים לי כל יום מקופת החולים בקשה לדיווח בנוגע לתסמיני קורונה וכו', לטובת המחקרים שלהם, ואני ממלאה ושולחת בנאמנות. מיד כשאני מתעוררת בבוקר אני שואלת את עצמי איך אענה היום על הסעיפים המוכרים. למשל, השבוע, לראשונה, סימנתי 'לא' בשאלה אם אני חשה בטוב. לא חשתי בטוב. היו לי כל מיני תסמינים קלים ובלתי מוגדרים שיכולים להתפרש כקורונה ויכולים גם להיות אלף ואחד דברים אחרים. כבר היו לי כאלה תכופות בעברי העשיר, אבל הפעם לא הרשיתי לעצמי לנפנף אותם. אפילו נמנעתי מלהיכנס לחנות לקנות כמה עטים (שנגמרו לי. עוד מעט אצטרך לכתוב בעיפרון, רחמנא ליצלן). ונזהרתי לא להתקהל ולא לפגוש שום אדם. מלבד ראש המשפחה, שחשב שאני מגוחכת, וטען (במידה מסוימת של היגיון, שאני קוראת לו 'היגיון של גברים', על כל המשתמע מכך), שעד שלא אובחנתי כחולה (ואיך אאובחן אם לא נבדקתי ואפילו לא דיברתי עם הרופאה), אני לא חולה. מכל מקום, היום אולי כבר אוכל לדווח שוב בהצהרה ההיא שאני חשה בטוב. אם יש לי כוח לכל כך הרבה תלונות, סימן ששלומי משתפר. ואם זה היה קורונה, זה עובר אצלי בשלום. כנראה. אם כי עדיף שאסתום, לעולם אין לדעת.

בקיצור, חשבתי על זה שהצהרות הבריאות האלה כבר הפכו לחלק משגרת יומי, והן עלולות להישאר אתי למשך חודשים ושנים. וניסיתי לחשוב איך זה יהיה אם וכאשר יתייתר הנוהל הזה ויבוטל וכבר לא אצטרך לדווח על הנזלת שלי לשום איש. ואוכל להיכנס לאיזה חנות שמתחשק לי בלי לחשוב על הדבקה/הידבקות. האפשר? הן אפשר. שיהיה זה אולי כבר מחר. או בשנה הבאה. אם כי לא סביר. אבל זה יקרה פעם, ואז נסתכל אחורה על כל זה ונגחך. כלומר, בהנחה שנשרוד.

נהיה פוסט ארוך עד אימה. אני ממש מתנצלת.

29 מחשבות על “הן אפשר

  1. אין לך על מה להתנצל, זה היה פוסט מקסים שקראתי בשקיקה.
    את שואלת שאלות מצוינות. חבל רק שאין מאיפה לקבל תשובות.

    אהבתי

  2. אכן הילד צודק. זה לא מדויק שהתקשורת לא משקרת. לעיתים זה לא בכוונה אבל היא בהחלט טועה ומטעה. וגם מבלבלת, כי תשמעי דברים שונים (לכאורה עובדות שונות) מאנשים שונים.
    לא יודעת איך זה היה אי פעם, אבל בשנים האחרונות (או בעשרות השנים האחרונות) התקשורת די מגמתית. ובכל מקום/ערוץ/תכנית באה לידי ביטוי אג'נדה של מישהו או מישהם אחרים. ממשלה, חברה (בעלי הערוץ למשל), וכל מיני אנשים שיש להם אינטרסים כאלה ואחרים.
    ואז מראש את מבינה שה"חדשות" הם לא בדיוק או לא לגמרי חדשות. ושזה לאו דווקא כל מה שבאמת קרה ומי החליט מה לדווח ומה לא? ומי החליט לדווח על משהו שלא באמת היה נחשב "חדשות" עד לפני כמה שנים אבל עכשיו פתאום כן?
    תוסיפי על זה כמובן את המקורות עצמם – שגם להם יש אג'נדה וגם להם יש אינטרסים וגם הם מביאים לכתבים רק את מה שהם רוצים שידווחו – ויש לך מצב שבו אנשים כמוני, למשל, מאמינים פחות ופחות למה שמדווח,מתוסכלים מאד, וכתוצאה מכך מאזינים לזה פחות ופחות.
    זה אגב נכון שמי שיוצא חיובי בבדיקה הוא לאו דווקא חולה. גם כי אולי אין לו תסמינים, אבל גם כי הבדיקות מדייקות רק בכשבעים אחוז. לא רק אצלנו, בכל העולם. ועוד אגב – באתרי הקורונה הרשמיים העולמיים, מדווחים על מספר חולים לכל מיליון איש או משהו כזה, כך שנשמרת הפרופורציה האמיתית של כל מדינה, יחסית למספר תושביה.
    את גרוטו היה צריך להעיף מזמן, ועכשיו יש להם תירוץ מצוין.
    לא קראתי/שמעתי את הפרידה של בר סימן טוב ממנהלי בתי החולים כך שלא יודעת להעיר על כך, אבל ברור שאת צודקת במיליון אחוזים, ולא רק לגבי הזקנה במסדרון. חוצפן מי שנותן הוראות או המלצות כשהוא עוזב תפקיד כאשר הוא היה כמה שנים טובות בתפקיד הזה והיה אמון על יישום ההמלצות האלה בעצמו.
    בין זקנות מסכנות במסדרונים (מודה שצחקתי בקול למקרא רעיונות חדרי המדרגות או הכניסה ליד הפסנתר) לבין, למשל, 40 ילד בכיתה – כנראה שבאמת צריך משיח להגיע כדי שמישהו יטפל בזה סוף סוף.
    גם אני ממלאת את השאלון של הקורונה – ואני עוד מגדילה לעשות וממלאה גם את של מכון ויצמן (corona.org.il) וגם כששולחים לי מקופת החולים. וגם אני דיווחתי פעם או פעמיים כשלא הרגשתי טוב ואפילו כשהיה לי שלשול או כאב גרון (שאלה כן מופיעים ברשימת התסמינים), אבל כמובן זה עבר מהר ולא הפך לקורונה. אם זה עוזר למי שכן מנסים להקפיד על המספרים, אני מוכנה לשתף פעולה. בין היתר שמעתי אתמול (האם להאמין?) שבעלי סוג דם O (אני! אני!) נוטים להידבק פחות בקורונה. אופטימיות זהירה?

    אהבתי

    • התקשורת אכן לא פעם טועה, מטעה, מבלבלת, ולעיתים גם מגמתית. אולי צריך להשלים עם הרעיון שאי אפשר להיות אובייקטיבי לגמרי, ושגם לעיתונאים יש דעות. אבל אני משתגעת כשאני שומעת דיווחים שמעידים על כך שלמדווח אין מושג על מה הוא מדבר, וגם המגיש באולפן מהנהנן בראשו אבל לא שואל את השאלות הדורשות הבהרה, אולי משום שהוא לא מקשיב, או לא מבין, או לא אכפת לו.
      ענין סוג הדם אכן נשמע אופטימי. הלוואי (אני לא יודעת מה סוג הדם שלי, אבל נדמה לי שאני זוכרת שהוא לא O).

      Liked by 1 person

  3. נראה שהקורונה פה בשביל לחנך, היא עקשנית לא פחות מבני האדם שחושבים שהם יודעים הכל.
    מה שנכון הצליחו לגרום לנו לחשוש מכל נזלת או כחכוח ומיד חושבים, קורונה! שמחה שאת בטוב.
    בענין צריכת החדשות כל התוכניות עם השמות המשתנים הן למעשה חדשות במסווה.
    גיליתי שזה זמן מצוין לצפות בסדרות סנטפליקס ובזמן הזה מדביקה פערים.

    אהבתי

    • הקורונה אכן עקשנית, וגם מרושעת. אני כבר שבעתי ממנה לגמרי, אבל חוששת שאנחנו עוד רק בתחילת הסיפור… אולי באמת עדיף לברוח לנטפליקס:)

      אהבתי

  4. בדיוק חשבתי לכתוב פוסט על הנושא הזה. יש לי הרגשה שעובדים עלינו כל הזמן. מדוע ישיבות הממשלה בנושא הזה חסויות לשלושים שנה? ועוד ועוד תמיהות.

    אהבתי

    • יכול להיות שגם עובדים עלינו. ובעיקר עושים הרבה טעויות (שאת זה בעצם אפשר להבין נוכח מחלה חדשה ומפחידה), אבל לא מוכנים בשום אופן להודות בהן. אותי הם איבדו ברגע שהכריזו (עוד בחודש מרץ) שכל העולם ילמד מאיתנו איך להתנהל מול הקורונה: מאז אני לוקחת את כל מה שהם אומרים עם קמצוץ מאוד גדול של מלח. לא מאמינה לאנשים שמה שהכי חשוב בסדר העדיפויות שלהם זה להוכיח שהם עושים הכול הכי טוב (בעיקר כשהם לא).

      Liked by 1 person

  5. בהחלט שום דבר לא ברור בענייני הקורונה – וככל שמתקדמים בזמנים נראה שחוסר הבהירות גדל למרות שההגיון אומר שדברים דווקא יתבררו… וכעת גם הזקנות במסדרון? מעצבן

    אהבתי

    • הערב בכאן 11 היה ריאיון עם בר סימן טוב ששלף סמרטפון כדי למסור את המספרים העדכניים. המראיין העיר לפי תומו שהוא לא מבין למה הנתונים האלה אינם זמינים לציבור. לא נרשמה כל תגובה להערתו.

      והם ממשיכים בבלבול המספרים, ולא מוסרים שום מידע על מספר הבדיקות. זה באמת נורא מעצבן.

      אהבתי

  6. קודם כל, חובה להודות, אהבתי את הפוסט הנוכחי.

    גם אני, שצורך המון "חדשות", משתדל לצמצם את המינון. והנה, הפתעה: החלטתי לצפות היום בערוצים המסחריים בטלוויזיה ("רשת", "קשת") – ומי חיכה לי על המסך? נכון, הקיסר בכבודו ובעצמו. הקשבתי לו ממש מעט, וכשעלה שר האוצר לנאום – העברתי ערוץ בתיעוב. וזה לא, שהתיעוב לא היה כבר קודם, כן? אבל זה כמו הפרומואים השקריים בטלוויזיה: אולי הוא בכל זאת יגיד משהו חשוב, בכל זאת, הוא ראש ממשלה?…

    כן, גם אני קראתי את ההנחיה להמנע מאישפוז הזקנה במסדרון. אז קודם כל: במסדרונות מאושפזים לא רק זקנים. שנית: אם נדאג שהזקנים ימותו מקורונה כבר בבתי האבות – הזקנים לא יתפסו מיטות במסדרון. שלישית: ביום שכל ערימת האפסים המתהדרים בתואר V.I.P יאושפזו גם הם במסדרונות – המצב יוטב. אבל כל עוד מגניבים את ביבי לבדיקות ב"מעייני הישועה" באמצע הלילה במשאית פיתות – מה אכפת לו מסתם אזרחים "משעממים"? מעניין איך חסידות גור תגיב לשינמוך מעמדה במערכת הבריאות. האם הרבי מגור יחליט שבזיזת כספים, עבור החרדים, ממשרד חדש ו"בתול" – שווה את איבוד מעמד ה – V.I.P של חסידות גור במערכת הבריאות?

    על יורם לס באמת כואב הלב. אדם חכם, שאומר דברים שראוי שייאמרו ויישמעו – וסיגל לעצמו הופעה ליצנית. חבל.

    הצהרת בריאות לא מלאתי בשום שלב. אמנם קיבלתי מיסרונים לסלולארי – אבל לא טרחתי להתייחס ולענות. גם בלי זה – המדינה יודעת עלי יותר מדי.

    הלכתי לסניף של קופת חולים. בכניסה ישבה פקידה, שהקפידה לשאול מה שלומי, אם אני מרגיש טוב, אם היה לי חום. עניתי לה, שהכל בסדר. ממש לידה היה על הקיר בקבוקון עם חומר חיטוי כחול כזה, מהסוג שיש בבתי חולים. הבקבוק היה אזוק באזיקוני פלסטיק למקומו, לבל ייגנב. אלא מה? הוא היה ריק…
    הערתי לה, היא אמרה שכבר ביקשה מהאחות שתבוא למלא. לקראת יציאתי מהסניף, הבקבוק כבר היה מלא – ויכולתי להרטיב ידי באלכוהול מחטא.
    אם תרצי, זהו פרצופה של המדינה: פקידה ששואלת שאלות חסרות תכלית (אם היה לי חום והחלטתי בכל זאת לבוא לקופת חולים – פתאום אבחר להתוודות בפניה?) – כשבקבוק חומר הניקוי, על הקיר לידה, ריק…

    הצד השני של פרצופה של המדינה?
    נאשם בפלילים, בשלושה תיקים שונים, טוען שעיתונאי – רביב דרוקר – צריך לשבת בכלא על פירסום שיחות שהודלפו מהחקירה. ו"התקווה החדשה לשינוי" – גנץ – יושב וממלא פיו מים, לאחר שבגד במיליון ומשהו מצביעים. נורא עצוב.

    אהבתי

  7. עוד משהו קטן:
    הפרסומאים הם אלו שאמורים לחוש את טעם הקהל, לדעת כיצד לדבר אליו.
    היום היו בטלוויזיה פרסומות, ואמרתי לאישתי:
    תראי מי מפרסם מה. "ינעל העולם", באסטונר משוק הכרמל, מפרסם את בנק המזרחי. בנק!
    הילד המאוס הזה, ששכרו אותו כדי להעביר מסרים בעולם התחתון – מפרסם את גלידות פלדמן.
    נועה קירל, החיילת הכי קרבית בצה"ל, מפרסמת את "יס" כאילו היא משתתפת במלחמת ויאטנם.

    שלא לדבר על עומר אדם, שמשתין מגבוה על כולם במסיבות המוניות עם זיקוקים בבית של ההורים של החברה שלו – שמשתתף בפירסומות של "בזק" עם גידי גוב.

    זה העם – ואלו הם פניו.

    אהבתי

    • אחרי פרסומות אני לא עוקבת (אין לי סבלנות) – אבל כן, מה שכתבת על נתניהו ודרוקר וגנץ אכן עצוב. הדבר המצחיק היחידי בהקשר הזה היה ההברקה של 'זהו זה' הערב, אם כי אני חושדת שרק בני גילי מוצאים בהם עניין. בעיניי הם נורא מצחיקים, וגם נעשו מאוד נשכניים. לדעתי הם ממש התעלו על עצמם הערב כשתיארו את ההישגים של גנץ (בעזרת הקריינית הצפון-קוריאנית). אם אתה מחבב אותם – יש שידור חוזר מחר בצוהריים, מומלץ:)

      אהבתי

      • הממיר מקליט את "זהו זה" כסידרה – ואני צופה כשבא לי.
        "בני גילך" – זה בדיוק אני.
        וגם השירים שהם מבצעים יחד, בסגנון של "לילה גוב", עם עיבודים חדשים – ממש מרנינים.

        ואחרי הפרסומות אני לא באמת "עוקב". אני מיד מעביר ערוץ. אבל לפעמים הן נמצאות ברקע, כמו עכשיו, כשאני כותב לך – ומחכה לשוב לשידור התוכנית של "קובי וליטל". אחלה סידרה של תוכניות יצרו השניים האלה – והם גם מצחיקים אותי! מומלץ! 🙂

        אהבתי

  8. בתחילת המשבר מצאתי את עצמי, שלא כהרגלי מרפרשת לעתים קרובות מדי את אתרי החדשות. אחרי כן זה התחיל לשעמם. כותרות על קורונה, במדורי הבריאות מדברים על תסמינים וחולים, בתרבות, על אירועי זום כי אסור להתקהל ספורט לא קורה ובטחון הפך לבטחון פנים ומצור על מרכזי ערים שונות.
    מכל אלו, נשארה בעיקר כלכלת פוסט-מגפה וכעת שוב הוירוס חוזר קצת לחיינו.
    למרות שהנגיף מסוכן, ולמרות ההשלכות הכלכליות שעשויות להשפיע על כולנו אני כבר לא ממש יכולה לשמוע על הנושא הזה. וחזרתי להיות די אפתית.

    בנוגע למספרים והאחוזים- אני כבר ממש לא יודעת מה עדיף. ידיעות עם מספרים שברור שחושבו בצורה עקומה או כאלה שכן מציגים נתונים אמיתיים אלא שאלה מתגלים רק בפיסקה תשיעית ואחרי כותרת מפוצצת שרומזת בדיוק את ההפך.

    בכל מקרה, אני חושבת שבימים אלה צריך בעיקר לדאוג לעצמנו וליקירנו ולהתנתק קצת מהאקטואליה.

    רפואה שלמה ושלווה לך וליקירייך 🙂

    אהבתי

  9. האמת עדה, כבר שנים שעברתי גמילה. כמו רבים מבני עמי הייתי מכורה. רדיו טלויזיה וכמובן פתיחת יום וסגירתו עם עיתון. אחרי אחד הביקורים שלנו בחול, בפרובאנס יש לדייק בעקבות צפיה בחדשות המרכזיות שם הבנתי שאני מכורה קשה ושאפשר גם לצפות בגידול עגבניה בחדשות במשך 10 דקות והעולם נשאר על תילו. חזרתי וגמלתי אומר- זהו חדשות בטלוויזיה זמן לא רב אחרי כן נגמלתי מהעיתון שהיה מחובר לסיגרית הבוקר ולקפה ( אחר כך נגמלתי גם מהסגריה, נותר רק הקפה). אז היום, בלי חדדות בטלויזיה בלי עיתון, מדי פעם תוך כדי נהיגה קצת קורה, חדשות ברדיו. והאמיני לי כל החדשות החשובות איך שהו מגיעות אלי. אבל ככה אני שומרת על נפשי ( ככל שאני יכולה).
    אז כן. אפשר!

    אהבתי

  10. אין הצהרת בריאות – אין לימודים. כך אצלנו, וכך תלמידה שברחה מהבית כי שעמם לה, ובאה ללמוד או לפגוש חברות הוחזרה אחר כבוד הביתה לאמהּ הדואגת.
    אני ממלא באופן קבוע את ההצהרה, לא צופה בחדשות, למעט כותרות העיתון. זה התפקיד של בת זוגי 🙂

    אהבתי

  11. גם אני עם הילד 🙂
    אני כבר לא זוכרת מתי זה קרה, אבל הגיע הזמן בו ישראל הכריזה קבל עם ועדה כי נגמר העידן האנלוגי וכי כולנו עוברים אל העידן הדיגיטלי. יחד עם ההכרזה הזו, החלטתי ויישמתי – ניתקתי את הטלוויזיה מכל כבל אפשרי (כולל החשמל) והחזרתי את הממיר האנלוגי, מבלי להחליף אותו בממיר אחר. מכשיר הטלוויזיה שלי מכוסה בבד, כדי למנוע השתקפויות מיותרות, ומשמש מעמד לטלפון.
    ממה שאני שומעת לגבי מה שמשודר ביום-יום בטלוויזיה, אני שמחה, בכל פעם מחדש, על שהתנתקתי.

    עוד בשנות התשעים הבנתי כי מראיינים רבים (גם אם לא כולם) לא באמת מעוניינים במה שיש למרואיינים להגיד. וכי מה שנדמה להם כתפקידם זה רק להביע את דעתם האישית. מאומנות הדיווח העובדתי של מה, איפה, איך, מתי, וכמה – לא נותר הרבה, בוודאי שלא בטלוויזיה.
    מה שמכונה 'ראיון נשכני' ברבים, אני מכנה 'גסות רוח יומרנית'.
    יש דרכים אחרות להתעדכן, שלא שוטפות מוח ולא גורמות לכיב קיבה 🙂

    אהבתי

    • כן, יש בתיאור שלך הרבה אמת. אבל יש עוד ערוצי תקשורת, למשל רדיו (שעליו לא הייתי רוצה לוותר בשום אופן). צריך לצרוך פחות, אני בטוחה. הצרה היא שאצלי יש מרחק גדול בין התאוריות לבין חיי המעשה:)

      Liked by 1 person

  12. באחד האמשים (ואולי ממש אמש) היתה בחדשות כתבה על מירב כהן, השרה לשיוויון חברתי וגמלאים (כך, באתר הממשלתי. בויקיפדיה דווקא מכנים אותה "השרה לשיוויון חברתי ולמיעוטים"…).
    נותרתי המום.
    באמת.
    מתברר, שאפשר למנות לתפקיד שר מישהי (נקבה ולא זכר, כן?), צעירה ונמרצת, חכמה ("בעלת תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני במנהל עסקים ותכנון עירוני, גם כן מהאוניברסיטה העברית"), שתעסוק בנושא הקרוב לליבה, ושיש לה ניסיון בנושא הספציפי שבו עוסק משרדה ("כהן שימשה כמנכ"ל ארגון הצרכנים "אמון הציבור", שם נחשפה לניצול הצרכני הקשה שחווים קשישים בישראל, מה שהוביל אותה להקים את "מטה המאבק בעושק הקשישים"").
    על הדרך, כהן ילדה עכשיו את הצאצא השלישי שלה. והיא גם ממש יפה – זה לא קשור, אבל לגמרי נעים.

    ומתברר, כמאמר הכותרת של הפוסט שלך, ש"הן אפשר".
    פשוט אפשר.
    ואנחנו, שביבי הרגיל אותנו לשר בריאות, שאין לו מושג בענייני בריאות. אנחנו, שביבי הרגיל אותנו למנכ"ל משרד הבריאות, שאינו רופא – ושהוא, בעצם, אחד מ"נערי האוצר" ששקדו על הרעבת מערכת הבריאות. ואנחנו, שהורגלנו לכישרונות מדהימים, שיכולים למלא כל תפקיד שהוא, דוגמת השרה רגב, שכישרונה העצום מאפשר לה להיות שרת תרבות/ שרת תחבורה/ שרת חוץ לעתיד, ללא שום בעיה. אנחנו, שזכינו שבראש משרד הביטחון יעמוד רב"ט אפסנאי (איווט ליברמן), שכוחו בדיבורים ולא במעשים.
    אנחנו מביטים במירב כהן על המסך – ולא מאמינים: הן אפשר!

    אין ספק, ביבי יפרק את "ממשלת האחדות" מהר ככל שיוכל. מיד כשיבשילו התנאים (רגיעה במשבר הכלכלי, רגיעה במגיפת הקורונה, וכו'). ממש לא מתאים לו, שנראה שאפשר. שאפשר אחרת. שאפשר גם בלעדיו.

    אהבתי

    • ממה שהבנתי – אכן מתרבים החששות שנתניהו ינסה לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. בעיניי, אם זה מה שיקרה – זאת חרפה.

      אהבתי

  13. מכיוון שלאחרונה אני מוצפת בבדיחות מאוירות שנשלחות דרך הוואטסאפ, הצפה הדומה להצפת החדשות, נזכרתי באחת שהולכת בערך ככה: תנחומים ל-׳איני הנהג׳ בווייז, שירד ממקום ראשון במדד השקר הנפוץ בישראל, תואר אותו הפסיד באופן מיידי ומשפיל ל-׳הריני מצהיר/ה כי מדדתי חום גוף׳ שכבש בסערה את מקומו.

    אהבתי

    • אנחנו חיים בתקופה מאוד מעניינת, שבה מדידת חום הפכה לאישיו. הייתי מעדיפה שתהיה תקופה פחות מעניינת: עז חשקי להשתעמם קצת.

      אהבתי

      • "ישנה ברכה סינית שאומרת "שיהיו לך חיים משעממים".
        חיים ללא עליות וירידות, ללא מלחמות ושהכל יהיה רגיל ביותר."
        (ויש גם גרסה הפוכה: "יש קללה סינית שאומרת: שיהיו לך חיים מעניינים"…)

        אהבתי

  14. ראשית אומר לך שהפוסט הזה שלך (יש עוד, אבל זה במיוחד) עלה על דעתי שהוא כל כך מנומק, מושקע, בחון מכל היבט שהוא, נתון להזדהות, קומי, בסגנון החייל האמיץ שוויק, שמקומו הראוי הוא בעיתון נפוץ
    ואם מדברים על הקומדיה של החיים, הזכרת לי את המערכון שרץ בוואטסאפים על הבן שמחפש את אימו ומוצא אותה (רבקה מיכאלי) במיטתה חונה מחוברת לכל האביזרים החיוניים המתאימים, ואני חושבת לעצמי איזה רעיון גאוני, במקום שכל החולים יהיו מרוכזים בחלל סגור 1 מערבבים את חיידקיהם שואפים את הקוקטייל לבריאות גם דרך מערכת המיזוג הסגורה, מחלימים ממחלה אחת חוזרים הביתה עם מדגרה שלמה,
    במקום זאת לאשפז אותם(/נו?) באויר הפתוח
    בריאות נפשית ופיזית גם לחולה וגם למבקר,

    אהבתי

סגור לתגובות.