קצרים מעמק חפר

אגמון חפר
יהלומי זהרורים בשמש
שטים על אדָוות
מערבה –
ובערבי הנחל
הרוח שרה

מאגר משמר השרון
השקנאים החמודים:
נחיתת-גלישה על פני המים;
תמרון בלהקה
כשכולם, כבִפקודה,
טובלים ראשים בהבלטת האחוריים,
אחר שבים לשחייתם הרגילה;
ואז –
נפנוף רוגש של הכנפיים,
מרוצת רגליים –
והמרָאה

23 מחשבות על “קצרים מעמק חפר

  1. איך זרקת אותי לאותו ספר יפהפה "הרוח בערבי הנחל". ילדות שלמה.
    בחרתי להביא כמתנה נוספת למתנה שלך: קישור לאתר בו מופיע הסיפור בצורות שונות – http://www.gutenberg.org/ebooks/289
    חשבתי גם, ובוודאי כמוני את זוכרת את מוטי ברכאן [ שנעלם לו ] כקורא נפלא לילדים –

    השיר השני גם הוא מקסים. חשבתי שאולי אם תהיה בו יותר "הראיה" ופחות "סיפור" הוא יהיה חזק יותר. [ זה קשה אני יודע. אולי לוותר על "מספרת כל-יודעת בפתיחה ובאמצע? ]
    בכל מקרה – תודה רבה רבה לך.

    אהבתי

    • על לא דבר! ותודה לך, גם על הקישורים.
      אל הרוח בערבי הנחל התוודעתי כבר אחרי ילדותי, ולמיטב זיכרוני – באנגלית דווקא. אבל נדמה לי שרק אתמול, באגמון חפר, הבנתי איזה קול היא משמיעה.

      Liked by 1 person

  2. ה"שקנאים חמודים" בעיני המתבונן. לא בעיניי הדגים!
    "תמרון בלהקה / כשכולם, כבִפקודה" – תעלומה במדע. משערים שכל עוף בסינכרוניזציה עם מספר עופות מוגדר בסביבתו הקרובה ביותר. זה מעורר עניין רב במדע פיתוח בינה מלאכותית וסינכרוניזציה בין רחפנים – לטוב ולרע!

    אהבתי

    • אני כותבת רק מעיניי המתבוננות:)
      זו באמת הייתה תעלומה בעיניי. הזכיר לי תרגילי סדר על מגרש המסדרים. הדייקנות הזאת שבה קבוצה שלמה, באותו שבריר שנייה, מבצעת את אותו תמרון.

      אהבתי

  3. נהדר! אנחנו באנו למצפה משמר השרון לקראת שקיעה, והשקנאים כבר היו במים ולא ראינו את הנחיתה היפה. באיזו שעה הייתם אתם?

    אהבתי

  4. איזה יופי. המלים שלך מחזירות אותי למראות האלה. כל כך שמחה שניסיתם שוב להגיע והפעם הצלחתם וגם נהניתם. הצלילים השונים – של הרוח, של המים, של הציפורים בפעילויותיהם השונות – הם ממש סוג של מוסיקה למי שמוכן להקשיב

    אהבתי

    • כן, זה הציק לי אחרי הביקור הראשון. הייתה מין הרגשה שמוכרחים לחפש ולמצוא את זה. אתגר:)
      לאגמון חפר כמעט שאין שילוט. הוא ממש נחבא מן העין, ומסתבר שגם הכנסנו את האופציה הלא נכונה לוויז (יש שם כמה אפשרויות). מאגר עין החורש (=מצפור ויקר) קצת יותר מושקע מן הבחינה הזאת. הם קרובים מאוד, אבל שונים, כי המאגר הוא מעשה ידי אדם, ואילו באגמון יש משהו יותר פראי.

      Liked by 1 person

  5. המוסיקה האלוהית של האגם והחי. הרמוניה של קולות ורחשים. צריך רק להקשיב.
    באותה הזדמנות גם זכיתי בהמלצה לטיול.
    אני זוכרת בעבר הרחוק שאמרתי לך שאת צריכה לנסות לצייר כי את מטיבה להתבונן.

    אהבתי

    • לא בטוח שתתברבר. הטעות שלנו הייתה שלא הקפדנו להגדיר לוויז בדיוק לאן אנחנו רוצים להגיע. מה שכן, מגיעים לשם דרך דרכי עפר. אני לא אוהבת כאלה, אבל לא כולם משוגעים כמוני.

      אהבתי

    • אני חושבת שהשילוט הגרוע ודרכי העפר הלא-משהו מונעים מעם ישראל מלהגיע בהרכב מלא. אנחנו פספסנו את האגמון פעם אחת, וגם בשנייה הוא כמעט נעלם מעינינו: מתחבא עמוק בצמחייה:)

      אהבתי

  6. מאז שאגמון חפר נפתח לפני כשלוש שנים רציתי להגיע לשם והנה התממש רצוני בשבוע שעבר .הטבע קסום .את כתבת שיר נחמד ואני תעדתי בתמונות . והלוואי ונוכל לטייל במרחבי ישראל.

    אהבתי

סגור לתגובות.