סגר ג', פרק 1

(עונה חדשה של סדרה למתמידים)

היות שהסגר הזה התחיל היום רק בשעה חמש אחר הצוהריים, הייתה כל הבוקר תחושה של ערב חג (אם כי לא חג שמח במיוחד). צריך להספיק הכול בזמן, להגיע הביתה לפני, דברים כאלה. יום קצר, כמו יום שישי. ועכשיו שקט בחוץ כמו בערב יום כיפור.

אז מה היה לנו? אין טעם להתגולל שוב על מקבלי ההחלטות, מה כבר יש לי לומר שעוד לא נאמר על ידי רבים. מסתמן שמערכת החינוך כן תישאר פתוחה, וזאת אולי איזו התפתחות חיובית. סוף סוף הבינו במועצת החכמים של עם הספר שילדים צריכים להיות בבית הספר. מה גם שהם בדרך כלל לא נפגעים מן המחלה. וזה בשונה מפוליו, למשל.

ביום שישי שמעתי ברדיו ריאיון על מגפת הפוליו של שנות החמישים. שדווקא כן פגעה בילדים, ופגעה קשה, ולכן היו בה כל מיני סגרים ובידודים (של ילדים דווקא), ואת זה אפשר להבין.

וגם דיברו שם על יונה סאלק, שהמציא את החיסון נגד פוליו, ואמרו שאז בכלל לא היה FDA (אני תוהה אם הבנתי נכון), ושאילו היה – הם לא היו מאשרים את החיסון, וה'מיינסטרים' של המדע (whatever that means) בכלל חשב שיונה סאלק לא נורמלי. אבל בסוף, אחרי שלוש שנים בערך, התברר שהוא צדק. והוא לא רשם פטנט על החיסון הזה, אלא פתח אותו לכל דורש, ולכן לא הפך למיליונר. זו אולי פיסת המידע שהכי נגעה לליבי בהקשר הזה. אין דברים כאלה היום.

מילה טובה על מישהו? למרות כל הטענות והמענות, נראה לי שההתארגנות למתן חיסוני קורונה היא מרשימה למדי. לא פעם אני חושבת על זה: כשהיהודים מחליטים סוף סוף לעשות משהו כמו שצריך, הם מצליחים להרים פרויקטים אדירים על הרגליים, ועושים את זה היטב. חבל שהם (כלומר, אנחנו) מחליטים לעשות דברים כאלה כמו שצריך לעיתים רחוקות כל כך, ואז התוצאה היא הליהוגים המבולבלים של הפונקציונרים ממשרד הבריאות בהווה ובעבר. עדה ק., תסתמי.

אני לא חובבת חיסונים, ותמיד פוחדת מתופעות לוואי לא צפויות. כזאת אנוכי, וזה לא בגלל שאני לא סומכת על המדע (אני כן), ולא בגלל שאני מאמינה בתיאוריות קונספירציה (אני לא). בחיסונים 'רגילים' אני פחות או יותר היחידה שפוחדת (מאוד, אל תשאלו), ומתנחמת בביטחון האמיץ של כל הסובבים אותי. אבל עכשיו, שכולם פוחדים, אין לי ממי לשאוב אומץ. חיים קשים. עדה ק., תפסיקי.

אז לקראת סוף השבוע הבא, אם לא תקרה שוב תקלה בלתי צפויה, נתחסן גם אנחנו. ואז, בהנחה שיעבור בשלום, נספור עוד שלושה שבועות וקצת, ונקווה ששוב לא יהיו תקלות, ונתחסן שוב. עדה ק. ואנוכי מאוד חששניות וקטנות-אמונה באופן כללי, ואף אחת משתינו לא מסוגלת לתאר לעצמה שיגיעו ימים שבהם כל זה יהיה מאחורינו. לא אכפת לנו להמשיך ללכת עם מסכות גם עוד שנה, רק שיורידו מעל צווארינו את איכוני השב"כ ואת הפחד הזה מכל אס-אם-אס שמגיע (אולי הודעה על בידוד, תלכו תדעו).

ואחרי כל זה עוד נצטרך להחליט למי להצביע בבחירות (כבר שכחתי איזה מועד הן. ג'? ד'?)

בינתיים נאחל לכולנו סגר נסבל. ונשתדל להאמין בטוב. גם את, עדה ק., ותשתקי כבר, למען השם.

29 מחשבות על “סגר ג', פרק 1

  1. אני בהחלט חושב כמוך בקשר לפוליטיקות של הסגר,גם את זה היה אפשר לעשות אחרת,אבל כבר אין לי כח להתעסק,עם ההחלטות של הפוליטיקאים.
    אצלנו היה דרמה עם החיסון,קבעתי תור בשבוע שעבר לעוד יומיים ואישתי חשבה שזה מוקדם מידי ורצתה להמתין ואני בטיפשוטתי ביטלתי,הייתי יכול ללכת להתחסן לבד ואחכ הייתי הולך איתה בזמן שהיא תרצה,אחכ היא התחרטה אבל אז היה כבר,מאוד קשה לקבוע,הבוקר ניסיתי לקבוע לבית חולים תל השומר ושובבאפליקציה של מכבי,תל השומר נתנו לי תור לחיסון מחר,לי ולאישתי,והחוכמולוגים מקופת החולים קבעו לי תור ל 3 לפברואר.
    נו 3 לפברואר,זה מאוד רחוק ולא מתאים לי להזרק כל כך רחוק.
    מאחל לך חיסון קל אעדכן על שלי
    טליק

    אהבתי

  2. לא יצאתי מפתח הבית היום (פרט לשתי הליכות, אחת בת 7 ק"מ והשנייה 5 ק"מ) אבל ראיתי פקקים בחדשות, גם בהלוך וגם ובחזור, ועומס גדול במרכזי הקניות. לגמרי "ערב חג" או "ערב סגר".
    יחד איתך לא אתגולל על מקבלי ההחלטות, ולא כי לא מגיע להם.
    מעניין לשמוע על ההיסטוריה של הפוליו ושל החיסון (ואגב יש שני חיסונים – סאלק וסייבין (אם אני לא טועה). אחד מהם עם נגיף מוחלש והשני עם נגיף מומת (אם אני לא טועה). היו זמנים. שמחה שהחיסון הופץ בזמנו והזלזול או ההתנגדות לסאלק לא עצרה את התהליך. באמת מכמיר לב לשמוע שסאלק לא רשם פטנט על החיסון שלו. מכירה כמה וכמה אנשים שחטפו פוליו בילדותם. עצוב.
    באמת כל הכבוד על מבצע החיסונים (חלק מהקופות יותר מוצלחות בזה מאחרות). אני חושבת שכאן רואים לשם שינוי את החוזקה של מערכת הבריאות שלנו, למשל לעומת ארה"ב. לבי לבי עליהם.
    לגבי האומץ והחשש מהחיסונים – חברתי 'ביוכימיה', שזה באמת המילייה שלה – הביולוגיה והביוכימיה – ממש עודדה והרגיעה אותי היום, לגבי חיסון קורונה, ולדבריה שמונה ימים אחרי החיסון השני כבר נהיה ממש מחוסנים, בין אם נקבל את החותמת הרשמית ובין אם לאו. מקווה שזה מעודד גם אותך. טוב שיש לכם כבר מועד לחיסון. באמת כל SMS שאת מקבלת מקפיץ אותך שאולי שולחים אותך לבידוד? הרי את עובדת מהבית, עם מי את כבר נפגשת? טוב, החששות האלה מבוססים על איכוני שב"כ מלאי טעויות כך שהם לא מופרכים.
    להחליט בעד מי להצביע במועד ד' (לגמרי ד') זה כבר סיפור אחר לגמרי. מקווה שאת לא עדיין מביאה בחשבון להצביע למשותפת (שאולי כבר בכלל לא תהיה משותפת). גם הם כבר הוכיחו שאי אפשר לסמוך עליהם, וממילא אני אישית לא אצביע בעד מי שבסופו של דבר היה מעדיף להעיף אותי מביתי, גם אם אני מאד מאד רוצה לוודא שהוא יקבל כאן זכויות אזרח מלאות ובית וחינוך ותנאים ושיוויון. כרגע לדעתי אדבק בהצבעתי העקבית מזה 8 שנים: יש עתיד. גם כשהצבעתי כחול לבן זה היה עבור לפיד, לא גנץ. עכשיו כחול לבן מתפוררת לה עוד ועוד. פארסה ממש.
    מאחלת גם לך סגר נסבל. מבחינתי נראה לי שיהיה בסדר, וכל עוד בתי מסודרת וילדיה במסגרות החינוכיות והיא (כעובדת חיונית) ממשיכה לעבוד, אז אין לי בעייה מיוחדת. ואל נא תשתיקי את עדה ק. החביבה עלי במיוחד.

    אהבתי

    • אחותי הבוסטונית מדווחת כי החיסונים בארה"ב מתקדמים בעצלתיים. שזה מתסכל, כי החברות שמייצרות אותם נמצאות כמה דקות מהבית שלה… אולי זה בגלל טראמפ ואולי בגלל שאין התארגנות של קופות חולים, כמו פה. מי היה מאמין שקופות החולים שכל כך התרגלנו להתלונן עליהן בוקר וערב, הן הפתרון למשבר הזה, ושחסרונן בארצות אחרות בעולם מקשה על הטיפול בו. ואכן, נראה לי שלכל אורך הדרך הנוכחית קופות החולים כאן משיגות הישגים נאים ביותר, גם אם לא מושלמים.

      את אכזבתי הסופית מהמשותפת הבעתי ברגע שהם הצביעו עם ביבי לטובת הליכה לבחירות בנגלה הראשונה. כשמפלגת אופוזיציה עושה כדבר כזה, אין לזה כפרה בעיניי. אני לא מבינה מה כולם מתפלאים עכשיו על הברית של חלקם עם ביבי – מה מפתיע בזה? הם כבר עשו את זה קודם.

      אני נפגשת פה ושם עם אנשים (בזהירות המתבקשת, כמובן, כי אני לא מחפפת) ומקפידה לצאת יום יום מן הבית, כך שלא מן הנמנע שלאיכוני השב"כ יהיה משהו להגיד על זה, והיות שהם מרבים לטעות, יכול להיות שיהיה להם מה להגיד גם על מה ש*לא* עשיתי ועל מקומות ש*לא* הייתי בהם:( העניין של האיכונים האלה זה עוד משהו שמרגיז אותי כל כך שמוטב שאשתוק…

      חיבוק ותודה מעדה ק. 🙂

      אהבתי

  3. אני מתנדנדת בין החששות, מהמחלה ומהחיסון שלה. בסופו של דבר החלטתי שלא להתחסן בינתיים כי יש לי הרבה אלרגיות וכנראה זה עלול להיות בעייתי.
    לגבי הסגר נראה לי שהסיבה האמיתית היא פוליטית ולכן זה מעצבן. הכי מעצבן שכבר חודשים ארוכים שהבריכה סגורה, וזה היה הכיף הכי הכי שלי. וזה בכלל לא מובן לי.
    לגבי הבחירות הבאות, כל כך התאכזבתי מגנץ, שלמרות שלא הצבעתי לו, הרגשתי שהוא בגד בקהל המצביעים שלו. הבטיח לא ביבי ונכנס עם ביבי. עכשיו אבדתי את האמון שהיה לי בכל המערכת.

    אהבתי

    • בעניין החיסונים, בסופו של דבר אני מאמינה למדע. למרות שהם טועים לא פעם, וכדומה, בגדול אני סומכת עליהם. ולכן אתחסן.
      בעניין האלרגיות כדאי להתייעץ עם רופא, כי הרי להמון אנשים (כולל לי) יש אלרגיות להמון דברים, השאלה היא עד כמה הן חמורות. ומכל מקום אפשר להתנחם בעובדה שהאוכלוסייה המחוסנת מגינה (חלקית) גם על מי שמסיבות שונות לא יכולים להתחסן.
      אבל בנוגע למפלגות וכולי, אין לי שום דברי נחמה להציע. אולי אתנחם בפתק לבן…

      אהבתי

    • אולי דווקא בגלל האלרגיות כדאי להתחסן. עדיף להתייעץ עם הרופא. אמא שלי אפילפטית וקיבלה חיסון כבר בבוקר שלאחר הבקשה, בגלל הסיכון הגבוה.

      אהבתי

  4. התחושה , כשהלכתי להתחסן, היתה של התרגשות חגיגית, ממש תחושה של "לעשות היסטוריה", לא פחדתי מהחיסון, כי אני לא פחדניסטית, ואני בעיקר מחכה כבר לחיסון השני שאחריו, אני מקווה אוכל לחזור לרגיעה ולשלווה של לפני הקורונה.
    בשעות הראשונות של אחרי החיסון לא הרגשתי כלום והתחלתי לדאוג קצת. אבל אז בבת אחת התחילה לכאוב לי היד ואני נרגעתי, החיסון עובד והגוף שלי מגיב היטב.
    גם כאב לי קצת הראש איזה יומיים, אבל אני לא יודעת אם זה היה מהחיסון, או מהחיים עצמם. בנתיים הכל חלף עבר.

    הרבה יותר מפחידה אותי המחלה עצמה, על תופעות הלוואי המתמשכות שלה. אני ממש שמחה שאני בדרך הנכונה.

    יאללה, עוד סגר לעבור, לפחות יהיו בחירות שיעסיקו אותנו כל הדרך….

    אהבתי

    • מכאבי יד וכו' בעקבות החיסון אני לא פוחדת בכלל, אלא רק מתגובות אלרגיות שאי אפשר לצפות מראש, גם אם הן נדירות. ויופי שאת כבר בדרך לסוף הסיפור המייגע והמפחיד הזה.
      וכן, נראה שלא נשתעמם – הפולטיקאים שלנו כבר ישעשעו אותנו.

      אהבתי

  5. בינתיים נראה שזה הולך להיות סגר לייט. כרגיל מי שנפגע הם בעלי העסקים, בעיקר הקטנים. כל היתר ימשיכו להתנהל כמעט כרגיל.

    אהבתי

    • אולי בגלל שנדמה שכבר רואים את הסוף, זה יעבור קצת יותר בקלות. יש פה גם כל מיני אפקטים פסיכולוגיים. מקווה שבאמת התחלואה תרד קצת ונוכל לנשום לרווחה.
      העסקים הקטנים – חנויות הרחוב הקטנות והצנועות – זה פשוט כאב לב. כל הזמן עוד ועוד חלונות ראווה שהתרוקנו, עם שלטי 'להשכרה'.

      אהבתי

  6. בהצלחה עם החיסון
    לדעתי המתנגדים הם מיעוט רעשני – לפי החדשות כבר 300,000 התחסנו (כמובן רק חיסון ראשון).
    היום אקח את אבי להתחסן. אני אתחסן ברגע שירשו לצעירים כמוני…
    המצאת החיסונים הפכה את העולם לטוב יותר – אני מקווה שכך יהיה גם עם החיסון נגד הקורונה.

    אשתי אתמול נתקעה בפקקים ענקיים של תחילת הסגר 😦 בתי עובדת בעבודה חיונית והיא התחילה משמרת בארבע. אשתי לקחה אותה לשם והדרך חזרה לקחה לה 40 דקות – פי 4 מהרגיל. אני נסעתי בעשר בלילה להחזיר אותה והכבישים היו ריקים כצפוי.

    אהבתי

    • לא כל המתנגדים הם מקשה אחת. יש מתנגדים שעושים רושם מאוד רציני – אנשים שמכירים בחשיבות חיסונים בדרך כלל, והם אפילו בעד חיסון מהיר של אוכלוסיות הסיכון עכשיו. הם רק טוענים שהחיסון לא נבדק מספיק, בגלל מצב החירום, ושצריך לחשוב פעמיים לפני שמחסנים מדינות שלמות, כולל צעירים וכו', ששם זה פחות בוער. חלק ממה שהם אומרים דווקא נשמע כדברי טעם. גם זה דבר שקורה במדע: לא פעם המיינסטרים טועה קצת…
      ולמרות זאת אתחסן. תודה.

      אהבתי

  7. בקשר לערב חג, אנשים אכן בירכו זה את זה בחג שמח וגם לי זה עמד על קצה הלשון אז הייתי מתקנת לחג סגר שמח, ונראה לי מוזר, אבל בסופו"ש אני חושבת שזה בגלל הקריסמס שהתערבב עם חנוכה והשנה החדשה
    בקשר לחיסון – בריאות איתנה
    בקשר לפוליטיקה הגדיל הפעם אבי נוסבאום
    "אנחנו צריכים לבחור בין מי שאנחנו עוד לא מכירים לבין מישהו שאנחנו דוקא כבר כן מכירים
    ושאר הסעיפים כאן 👇

    אוגניה ריינהרץ – כמה חבל שכל הבדיחות המוצלחות הן עלינו | פייסבוק
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=184905010005751&id=100054587605077&fs=0&focus_composer=0

    אהבתי

  8. אם אנשים ימשיכו להצביע כמו שהצביעו עד כה (סיכוי גדול) נגיע לאותו מצב בדיוק, רק עם פחות מיליונים.
    לא יודעת אם אבחר, די נמאס לי.
    מתחסנת ביום ו' בערב למרות שטיפלתי בבני ובעלי שחלו בקורונה ולא נדבקתי. אולי אינני זקוקה לחיסון ובהתייעצות עם הרופא הוא המליץ לי להתחסן, שבועיים אחרי חיסון השפעת. ביום ו' זה יהיה בדיוק הזמן.
    העיקר שנעבור את זה בלי תופעות לוואי וזה יהיה עוד ציון בהיסטוריה עתירת החיסונים שלנו.

    אהבתי

  9. אני גם מלאת פליאה והתפעלות על מבצע החיסונים שלנו, שנראה שכרגע עובד הכי יעיל בעולם ויש סיכוי שיוציא אותנו מהמצב הזה מהר מאוד.
    ובמקביל, אני גם חוששת שיש פה איזה קאטצ', שלא ייתכן שהצליחו לעשות פה משהו באמת טוב. שפתאום נגלה שמחסנים כל כך מהר ש"שכחו" לשמור מנה שנייה לכולם, או מיני פשלות אחרות. כנראה ככה זה אחרי שנה שכזו, קשה לתת אמון שמשהו מתנהל כמו שצריך.

    אהבתי

    • כן, קשה להאמין. ובכל זאת, זה כנראה קורה, ומנוהל היטב (יחסית לסיבוך הלוגיסטי). עכשיו נותר רק לקוות שגם יעזור…

      אהבתי

  10. תמיד מצביעים ביום שלישי. לשמחתי – יום עבודה. עוד יותר לשמחת התלמידים 🙂
    לגבי הסגר – מבחינתי האישית ממש אין שינוי, למעט העובדה ששוב לא אראה את הנכדים זמן ארוך מדיי.

    אהבתי

    • אצל רבים מאיתנו אין שינוי מהותי, כי בין כך ובין כך אנחנו סגורים רוב הזמן, ועברנו לעבוד מהבית, וכמעט הכול סגור. ובכל זאת, יש בזה משהו מעיק מאוד.

      אהבתי

  11. היי! טוב שאת מדברת. איך שהכריזו על סגר שלישי חשבתי עלייך ועל עדה ק׳, שבטח תתמרמרו.
    באמת כולם סביבך פוחדים מהחיסון? זה החיסון הראשון שנתקלתי בו שפשוט אין בו שום גורם מחלה, רק חלק מהשרוול שלו כמו שנותנים לכלב להריח ריח של מי שרוצים שהוא יתפוס 🙂

    אהבתי

    • זאת השוואה מקסימה, עם מה שנותנים לכלב להריח.
      החשש הוא לא מגורמי המחלה, אלא מחומרים נוספים (לא פעילים) שעלולים להיות בחיסון (כמו שיש בכל תרופה גם מרכיבים לא פעילים), שיכולים לגרום אלרגיות אצל אנשים מסוימים. וגם החשש הזה שהחיסון אולי יבלבל איכשהו את מערכת החיסון. הדיבורים על זה מרחפים באוויר, וכששואלים אנשי מקצוע רציניים הם בדרך עונים שאין סיבה מיוחדת לחשוש מזה, אבל שמצד שני אי אפשר לדעת בוודאות, כי עוד לא עבר מספיק זמן ולא את הכול הספיקו לבדוק.

      אהבתי

  12. התחסנתי. ואני כל כך שמחה על האפשרות…וכן עוד שבועיים וקצת חיסון שני ומקווה שבהדרגה יחזור החופש שלי בחזרה. ואולי…אולי. חסל סדר סגרים…
    ולגבי הפוליו והחיסון. בדיוק מה שאמרתי לכמה מתנדי חיסון או "מתעכבים"…
    אז שיהיה בהצלחה ועם תקווה

    אהבתי

  13. האמת שרוב הזמן מהצד שלי לפחות הסגר לא מורגש.
    הכל פתוח ועובד כרגיל מ7 בבוקר ועד 7 בערב.
    אפילו בסופי שבוע אנשים נוסעים לבקר את המשפחה והחברים שלהם.
    טוב שהשאירו את מערכת החינוך פתוחה, אני חושבת שאולי צריך לסייג את הפעילות הזאת רק בערים אדומות.
    בלי שום קשר הסגר הזה מיותר, כי התחלואה גבוהה ביישובים ערביים וחרדים, ואין שום היגיון בסגר על כל המדינה שאפשר וראוי היה לעשות סגר מפוקח על ערים אדומות. אבל היות והחרדים מנהלים את המדינה כולנו סובלים. במיוחד בעלי העסקים שלא יכולים לעבוד עכשיו ומפסידים את התחתונים שלהם (האמת שזה לא נכון את התחתונים הם כבר הפסידו בסגר הראשון).

    היות ורק לפני חודש הייתה לי תגובה אלרגית לתרופה של חברת פייזר, אין לי כוונות למהר ולהתחסן.
    מה גם שיש אוכלוסיות בסיכון יותר גבוה ממני כרגע.
    חוץ מזה שמקבלי ההחלטות משחקים עכשיו עם החיסונים לא מוצא חן בעיני.

    אהבתי

סגור לתגובות.