ועוד הפעם חמש מאות

אז סגר כללי, שוב. כך הוחלט. על ידי ממשלה כושלת, פחדנית, שרלטנית, רשלנית ומטופשת. מכל טוב הארץ (ועכשיו שליצמן התפטר, נפלה גם עטרת ראשנו, ולאן נוליך את יגוננו).

מה שהכי מכאיב לי בסגר הזה הוא פרט שולי יחסית: מגבלת 500 המטרים. זו שאין שום דרך לציית לה (כי הסופר ובית המרקחת המותרים לכול הם מחוץ לטווח ה-500), ואין שום דרך לאכוף (כי מה, בואו, באמת), ואין שום דרך לתרץ. סתם הצקה מיותרת, אצבע בעין, יריקה בפרצוף – מגבלה שכולם כבר סיכמו בנגלה הקודמת שהיא מוטעית ושאין בה כל צורך. אבל אפילו את הלקח הזעיר הזה לא הצליחו ליישם.

אני כבר יכולה לומר בפה מלא שרוני גמזו הוא אכזבה גדולה. האיש שהבטיח, בשכל רב, לשקם בראש ובראשונה את אמון הציבור – ואז נתן את ידו לשטות הזאת של 500 המטרים, ואפילו לא ניסה להסביר למה, למרות שנתנו לו זמן מסך כדי לתרץ.

אז בסדר, זה הרי זניח לעומת שאר הנזקים הנוראים. אבל בכל זאת זה, בקליפת אגוז, הוא לב הבעיה. האנשים האלה אפילו אינם מעלים בדעתם העצלה שהישראלים, כמו שאר שוכני תבל, הם יצורים תבוניים שנולדו עם מוח. הזלזול הזה באינטליגנציה, חוסר היכולת להתייחס לבני אדם במינימום של כבוד – לא, כבר נגמרו לי המילים.

חבל מאוד. כל מה שיש לי להגיד להם הוא זה:
אותי איבדתם, ולא סביר שתמצאוני שוב. ולא, יש מצב שאפילו בקלפי כבר לא ניפָּגש. היו שלום.

30 מחשבות על “ועוד הפעם חמש מאות

  1. גם אותי הפרט ה"שולי" הזה של ה 500 מטר שבר, מאותן סיבות. ואני כבר החלטתי להיות הרבה פחות צייתנית בסגר הזה, ולחשוב יותר על טובת המשפחה שלי מאשר על טובת ה"מדינה", כי גם ככה הכל מטופש.
    ומכיוון שרוב מי שאני מדברת איתו בימים האחרונים באותה גישה, נראה שאיש הישר בעיניו יעשה, ודינו של הסגר הזה להיכשל בהשגת יעדיו.

    אהבתי

    • כאב לב. חבל-חבל. אולי אם מלכתחילה היו נותנים המלצות במקום להסתפק באיסורים מגוחכים, וסומכים על אנשים שיפעילו את שכלם הישר, ומגייסים את רצונם הטוב במקום את רצונם הרע, לא היינו מגיעים לברוך הזה. יש דברים שכל מורה מתחיל יודע, אבל הממשלה לא יודעת אפילו אותם.

      אהבתי

  2. ברור לגמרי שמותר לצאת מתחום ה 500 לקניית מזון או תרופות. ורוני גמזו, שנבחר בגלל נטיתו המקלה מאסכולת איכילוב, הבין גם הוא שאת התולעים שיצאו מהקופסה אפשר להחזיר רק לקופסה הרבה יותר גדולה.

    אהבתי

    • נו, מאחלת לו, לנתניהו ולכל הגוורדיה השלומיאלית הצלחה בליקוט התולעים בעזרת צו ה-500 מטרים. אפשר להתנחם בעובדה שאם זה לא יצליח, יוכלו להאשים את כל מי שהלך 600 מטרים.

      אהבתי

  3. אף פעם לא שמעתי מילים כאלה ממך,סוף כל סוף ,את מבטאת בצורה חדה כל מה שאדם נורמטיבי מרגיש.
    הבעיה "הקטנה" שלי שבגלל ראש השנה לא ראינו את בנצעיר(כמו ששדות היה כותב) כבר 3 שבועות וחשבנו שיבוא לחג,אז עכשיו עם הסגר לא יגיע עוד 3 שבועות והבעייה שלו היה נמצא קרוב עוד הייתי יכול לחשוב לעבוד על המשטרע במחסומים כי לזוגתי יש אישור לנסוע באופן חופשי במסגרת עבודתה,אבל עד קיבוץ איילות לא יאפשרו לה לנסוע וככה נודונו לחגוגבלעדיו ובלי הבן האמצעי שבתאוריה יכול אם ירצה לעקוף מחסומים כי הוא גר בתל אביב אבל לא נרצה שיסתכן. אז זהו גם אני מבואס וכועס ולא יודע מה לעשות
    טליק

    אהבתי

  4. מה שאותי עצבן היה הסתירה בין ה-500 מטר לבין זה שבמגזר הפרטי יעבדו כרגיל בלי מגבלה על מספר העובדים (תחת מגבלות התו הסגול). אז בעצם לא באמת יהיה סגר חוץ מבחגים עצמם.

    אהבתי

    • זאת תוכנית מלאה סתירות וחורים. הסיבה היחידה לכך היא העובדה שלא סומכים על אף אחד, ומנסים לייצר מערכת נוקשה ומטומטמת של כללים. כך זה נראה בכל פעם שעושים את זה, וכך זה ייראה גם הפעם.

      אהבתי

  5. ידוע שכאשר יש 2 יהודים, יהיו 3 דעות. זו הסיבה שלא ניתן לקבל החלטות סבירות ומקובלות.
    האמת שלא ידעתי שליצמן התפטר או הגבלת 500 המטרים, כי הייתי טרודה באשפוזו של בעלי שבינתיים אתמול בערב שוחרר.
    הנטייה שלי היא להאמין ולקוות שההחלטות הן לטובתנו, הרי ההשלכות של ההחלטות שלכל הגוורדיה יכולות לחזור אליהם כמו בומרנג. אינני מדברת על הפגנות, אלה לא הועילו וכנראה לא מזיזות לאף אחד. זה רק עורר מחלוקת כמו בין ילדים. למה לו מותר ולי אסור?
    בקיצור אף אחד לא יודע כלום ולכן הכאוס והלחץ.
    בכל זאת לא יזיק אם נשמע להוראה לחבוש מסכות ולשמור על היגיינה, לפחות ההקפדה על הכללים האלה יכולים להביא להורדת הגרף.

    אהבתי

    • ברור שצריך לעטות מסכות ולשמור על ריחוק וכדומה. הרי איננו שומרים על בריאותנו למען האידיוטים בממשלה אלא למען עצמנו ולמען הסובבים אותנו, וגם אם המסכות לא עוזרות, הן לא יכולות להזיק.
      שלומות לבעלך! ושתהיה שנה טובה, בריאה ורגועה.

      אהבתי

  6. יש לי תורים קבועים לרופא עיניים, רופא משפחה ורופא שיניים. חלק בעיר שלי וחלק מחוץ. מה עושים בדיוק? אם עוצרים אותי מה אני אמורה להראות להם?
    חוץ מזה יש לי הרגשה שהפעם האזרחים פשוט לא יצייתו, ואם אני אראה שכך, גם אני לא אציית. אני מאד מקווה שימשיכו להפגין במוצ"ש כי אני מתכוונת להמשיך לעשות זאת בגשר שליד הבית שלי. לא בדיוק המרחק הנכון, אבל הלוואי שימשיכו. אוחנה הודיע שישתמשו בכח נגד מפירי הסגר, קריא המפגינים, ואני מקווה שלא אחטוף מכות, אבל ההפגנות חייבות להמשיך. חייבות!!

    אהבתי

    • הם מן הסתם יגידו שיציאה לצורך טיפול רפואי מותרת. תראי להם אישור שיש לך תור.
      בעניין הציות – תלוי לְמה. מגבלת 500 המטר היא מטומטמת, אני לא רואה שום סיבה לציית לה. אבל השמירה על היגיינה, ריחוק ומסכות נראית לי חשובה. הקפדתי עליה עד עכשיו, ואמשיך להקפיד גם להבא. אני לא צריכה את הממשלה בשביל לעשות את זה, יש לי מוח משלי (הפתעה הפתעה!!), ויש מצב שהוא יעיל יותר מהמוח של שרי ממשלת ישראל.
      בנוגע להפגנות – גם שם הייתי ממליצה להקפיד על ריחוק ומסכות. לא יזיק.

      אהבתי

  7. אז פספסתי: רוני גמזו לא התפטר.
    וחבל שכך.
    כך, גם הוא נדרס ע"י ביבי, שמקפיד לדרוס את כל מי שנמצא לצידו.
    בדרך, גמזו הפסיד את יוקרתו המקצועית – ו"הרוויח" את העובדה, שהכשלון רשום גם על שמו.
    גם אנחנו, שיודעים את זה שהוא ניסה לעשות כמיטב יכולתו, שרק כשל פוליטית במאבקו מול הליצמנים והערבים – גם אנחנו לא יכולים להתעלם מהכישלון המהדהד. גם הכישלון שלו, בטח גם שלו.
    אני לא חושב, שאמרוד בסגר המתקרב (אלא אם אישתי תמרוד ותגרום גם לי למרוד ולחטוא) – אבל לא בגלל אימת הדין. פשוט, כי אני עמוק בתוך קבוצות הסיכון. אני מנסה לשמור על התחת שלי במידת האפשר – וסגר חוזר איננו עונש כה נורא מבחינתי האישית.
    ברור לכולם, שהשלטון הפסיד לא רק אותך, אלא את כל המוני בית ישראל. המשטרה תתקשה לעצור את כל אלו שיחגגו ארוחות משפחתיות יחד, יחגגו בחוף הים או בפארקים. ככל שחוסר הצייתנות יהיה גדול יותר – כך המשטרה תהיה יותר חסרת אונים.
    זה מאד עצוב. לא רק שההדבקה לא תיעצר – אלא שהמחיר הכלכלי של הסגר הזה יהיה לחינם. שום דבר טוב לא יצמח ממנו, בטח לא לטווח הרחוק. מי שנמנע מצעדים חיוניים עקב שיקולים פוליטיים, מי שלא מטיל סגר אמיתי על בני-ברק ועל יישובים ערביים כאחד – אותו אחד לא יכול להחזיר את סוסי-הקורונה לאורווה, לאחר שכבר ברחו ממנה. הוא יכול רק לשים מנעולים על הדלתות, ולצוות לשמור על מרחק של 500 מטר מהאורווה.
    בינתיים, הקיסר המנותק-מעם מבלה בארה"ב, שוקד על עזרה לדונאלד טראמפ ולעצמו בבחירות המתרגשות ובאות על שניהם בקרוב. קצת לא הצליח לו ולרעייתו המטורללת התרגיל הזה של מטוס נפרד עבורם – אבל זה לא אומר, שהם לא ניסו. "שיטת מצליח". אז הפעם זה לא הצליח, נו, אז מה?
    ממילא עדר החסידים השוטים שלהם לא מבין מדוע לא לסדר להם מטוס פרטי, כשהם מביאים בכנפיהם את השלום עם איחוד האמירויות ועם בחריין. "מהי שכירת מטוס פרטי נפרד – לעומת השלום שנתניהו מביא?", זה מה שהם אומרים. וראי זה פלא: מתברר שאפשר להביא את אותו השלום בדיוק, גם כשטסים במטוס "אל-על" עם כל הפמליה. ואני תוהה: מה עם המטוס הפרטי, בכמעט מיליארד שקל? איך זה, שהקיסר עדיין לא יכול לטוס בו? מה עוד צריך להכניס בו – ובכמה כסף – כדי שיותאם לצרכיו?
    שנה טובה! חג שמח וסגר עליז!

    אהבתי

    • סגר עליז – זו הברקה:)

      אני מקווה שדווקא כן יהיה ציות סביר, אחרת באמת לא ייצא כלום מהצעד המטופש הזה. אני תמיד מצייתת, כי אני לא מקילה ראש במחלה הזאת ובנזקיה, וגם משתדלת לנהוג באחריות.
      אני לא צריכה שאיזה אידיוט מהממשלה יגיד לי שצריך לשמור על הבריאות, הפנמתי את זה כבר מזמן לבדי. אבל אני לא יכולה לסבול כשמתייחסים אליי כאל מטומטמת, ואל מגבלת ה-500 יש להניח שלא אציית – כי לזה אי אפשר לציית אפילו אם רוצים.

      אף אחד לא מדבר על זה – אבל האם נתניהו ומשפחתו ייכנסו לבידוד בשובם ממדינה אדומה? מן הסתם ימצאו איזה תירוץ למה הם לא צריכים. גועל נפש. ואחר כך יבכו ש'הציבור לא ממושמע' וישפכו דמעות על אובדן האמון.

      אהבתי

      • האם נתניהו ומשפחתו ייכנסו לבידוד אמיתי בשובם?
        בוודאי שלא.
        יערכו לקיסר ולמשפחתו בדיקות קורונה מדי שעה עגולה, שוב ושוב, כדי לוודא שהם בריאים – ויפטרו אותם מהצורך בבידוד.

        ואולי הפיתרון מתחבא במשהו שקיבלתי בווטסאפ:
        "אם הנגיף נוסע לאמריקה – אז למה צריך סגר בארץ?". 🙂

        אהבתי

  8. הו עדה אני חותמת על כל מילה שכתבת כאן. ואני גם בתחושה חזקה שאת הסגר הזה לא ניתן יהיה אפילו להתחיל לאכוף. אני לא יודעת מה אני עצמי אעשה – אבל אני ממילא מקפידה על חלק ניכר מההנחיות (פרט למפגש עם הילדים והנכדים, על זה לא ויתרתי). עצוב לי שייסגר חדר הכושר (או אולי הם ימרדו?) למרות שאני יכולה לחזור להליכות ולרכיבה על אופניים באוויר הצח (בתקווה שישתפר מזג האוויר) ולחזור לעבוד עם הגומיות והמשקולות וה-TRX שיש לנו בבית …..
    עצוב יהיה אם לא נוכל לנסוע את העשר דקות עד לגדר הדיור המוגן של הורי כדי לשוחח איתם מבעד לסורגים.
    עצוב לי ומר לי על כל העסקים והמובטלים שגם ככה מפרפרים בין חיים ומוות והסגר הזה עלול להיות גזר הדין הסופי שלהם.
    בעיקר עצוב לי על המדינה שלנו שהולכת ונהרסת לנו מול העיניים.

    אהבתי

    • נזכרתי באריק איינשטיין ששר: הו ארצי מולדתי, את הולכת פייפן.
      זו ההרגשה שלי, לפחות היום. אני לא מזלזלת בהישג של הסכם השלום וכדומה – אבל מה שקורה כאן אצלנו עכשיוו הוא שערורייה.

      Liked by 1 person

  9. אכן, הפעם התחושות של כולנו נכונות: הם לא יודעים מה הם עושים. 500 מטר למה? ולמה 40 ישובים אדומים? ולמה סגר כללי? ולמה כל השינויים האלה בהגדרות של החולים הקשים? ולמה השקרים שהמערכת קורסת, כשבמחסנים שוכבים 5000 מכונות הנשמה בניילונים?

    אהבתי

    • אה, בעניין מכונות ההנשמה דווקא נתנו תשובה: מסתבר שהרופאים בארץ ובעולם הגיעו למסקנה שלעיתים קרובות הן מזיקות יותר מאשר עוזרות, אז הם מנסים להימנע עד כמה שאפשר מן השימוש בהן. זאת אומרת שצריך הרבה פחות מ-5000. מצד שני, בשביל כל מכונת הנשמה פעילה הם צריכים צוות שלם ומיומן של רופאים, ואין להם מספיק תקני רופאים בשביל זה.
      עכשיו תשאלי: אז למה אין מספיק תקנים? לא היה זמן להיערך ממרץ?
      אה. יופי ששאלת: התשובה היא: ככה. ומוטב שתסתפקי בה, כי תשובה טובה יותר לא תקבלי (א.א.מילן כתב על זה פעם, בהקשר אחר). בעניין תשובות הגיוניות, נדמה לי שאפילו רוני גמזו זנח אותנו לאנחות, ועל זה נורא עצוב לי:(

      אהבתי

  10. רוני גמזו הינו אכזבה בשל ה"תמימות" שבו, בעטיה האמין, לפחות כלך מוצגים הדברים, שיש ביכלתו לנהל אצת המגפה. כל אותות האזהרה, הנורות האדומות שהבהבו על גבול קריסה מולך עיניו זכו להתעלמות ממנו.
    רוני גמזו במובן הזה הינו אדריכל הכשלון, כי הוא הותיר למואשם בפלילים להמשיך בעניניו ולנהל את המחלה על פי גחמות פוליטיות.

    אהבתי

    • אני מאמינה שהדברים שהוא עושה (למשל הקמת המערך האפידמיולוגי המדובר) יביאו תועלת עתידית. אפילו עכשיו אני עוד לא מספידה אותו. למרות שבינתיים הוא מסתמן כאכזבה.
      אבל הוא לא נראה לי איש תמים. בעיקר האו נראה לי עקשן ברמות שקשה לתאר. אגוז קשה.

      אהבתי

  11. מהפייסבוק שלי עולה שלא יהיו הרבה אנשים שיצייתו ממש להוראות, לא של 500 המטר ולא אחרות…
    שלא לדבר על אלה שימרדו לחלוטין.
    מצטערת להגיד שלא חשבתי שרוני גמזו ישנה משהו, לא היה לו שום סיכוי ושום כוח אמיתי. הוא היה קצת תמים שחשב שיוכל לנהל את המשבר כמו שניהל בית חולים. הוא לא לקח בחשבון את כל הפסיכופתים מסביב 😦

    אהבתי

  12. הילדים לא יוכלו למרוד – הם ישארו בבית וילמדו מרחוק בזום. וההורים שלהם יצטרכו להיות איתם. אז מרד, בתכלס, אינו פתרון, כשמערכת החינוך סגורה ומלמדת מרחוק. כן, יש הרגשה ממש גרועה סביב הסגר הזה והממשלה הרעה הזאת. זה יעשה בעיקר רע ולא יעזור להתפשטות הקורונה, אז למה?

    איתך בתיסכול….

    אהבתי

  13. הבעיה הכי גדולה בניהול (או אי ניהול) משבר הקורונה זה שההחלטות שמתקבלות מתקבלות על ידי פוליטיאים ולא על ידי אנשי מקצוע (רופאים, מדענים וכו').
    פוליטיקאים מונעים משיקולים אישיים ואינטרסים ולכן כך הכל נראה.
    אפשר היה לגמור עם זה בסגר על הערים האדומות בלבד, ולא לחנוק את כל המדינה.
    אבל כולנו קיבלנו עונש קולקטיבי שלא יעזור בשיט
    כי ישראלים כמו ישראלים ימשיכו לעשות מה שהם רוצים
    ואין באמת הנהגה שמשיטה את הספינה הזאת
    יש בעיקר בלאגן

    אהבתי

    • מסכימה שיש בעיקר בלגן. אבל לא חושבת שהיה אפשר לגמור משהו – צריך ללמוד להתארגן לחיות לצד הנגיף ולא לגמור אותו, כי הוא לא ייגמר כל כך מהר. והתארגנות לאורך זמן אף פעם לא הייתה הצד החזק שלנו.

      אהבתי

סגור לתגובות.