לא רואים לאן נוסעים

אתמול הסתיימה הסדרה 'שעת נעילה' (בכאן 11). היא מטלטלת, ויעידו מי מבני גילי והגדולים ממני במעט שמסרבים לצפות בה כי היא הופכת את קרביהם. יש בסדרה כמובן גם אי-דיוקים כאלה ואחרים, וכבר דנו בהם מספיק, אבל האווירה הכללית מדויקת. אני חוזרת וצופה בתמונות של הפתיח (והסיום) ואומרת: ככה בדיוק זה היה. ככה אני זוכרת את זה. מה שנשאר לי אחרי הצפייה זה לא כעס ולא חרדה, אלא פליאה על איך שלמדו כאן לעשות סרטים מצוינים, ובעיקר עצב, עצב גדול.

כשאני לא מבינה את המונחים הצבאיים של הלחימה בסדרה (מה זה 'אני על'? על מה? ומה זה 'מצודד'?) אני שואלת את ראש המשפחה (שהתגייס, כמוני, רק אחרי המלחמה), והוא יודע להגיד לי בדיוק. ומאשר שככה באמת נראה טנק מבפנים, אפילו שהטנק 'שלו' היה אחר; וכן, שנהג הטנק לא רואה לאן הוא נוסע.

מה שמחזיר אותי, באופן בלתי נמנע, לימי קורונה העליזים. בעצם, לא בטוח שהרבה השתנה. גם היום מבטיחים הבטחות שאין להן כיסוי, וגם היום נראה שהנהגים (בממשלה ובכנסת) לא יודעים לאן הם נוסעים. הם אומנם טוענים שהם מוכנים לכל תרחיש, אבל אני תוהה אם הם בכלל מבינים מה התרחישים, ועל דרכי ההתמודדות איתם אני כבר בכלל לא מדברת.

כך או כך, כל הדרכים מובילות לסגר מסוג זה או אחר. כלומר, עוד לא החליטו על כל הפרטים, אבל אולי יחליטו מחר. וכי מה בוער? הנגיף בוודאי לא הולך לשום מקום, יש זמן להתמהמה.

תכף אולי תהיה פה בבלוג עונה שלישית של סגרים. סגר ג', פרק 1, וכך הלאה. או אולי עונת ביניים: סגר לילי, פרק 1. ואז 2. ואז 3. ואז סגר-סגר (ג' או ד'? כבר קשה לעקוב), פרק 1. ועוד. משהו כזה. נראה.

בינתיים, הינה קישור לפתיח של 'שעת נעילה'. המנגינה הזאת, עם הצילומים הנושנים של ימי נעוריי, קורעת את ליבי.

24 מחשבות על “לא רואים לאן נוסעים

  1. לא צפיתי,הייתי שם אז למה לי.אגב לדעתי נהג הטנק רואה לאן שנוסע אבל הוא לא רואה לצדדים ולכן מפקד הטנק מכוון אותו
    ואין יותר סמליות בהשוואה בין הממשלה העיוורת החרשת והאפסית הזאת לנהגי הטנקים,הם לפחות עשו את עבודתם,הממשלה ממש לא.
    טליק

    אהבתי

    • ואכן, מועצת חכמי חלם חזרה בה: נכון לרגע זה, האופציה של סגר לילי ירדה מעל הפרק.
      ליתר ביטחון, אני לא לוקחת אחריות על הרגע הבא.

      אהבתי

  2. לא ראיתי את הסדרה, לא אוכל להכיל את זה.
    סגר שלישי היה כבר צפוי בסגר השני. כשהיה אינטרס להקל, הם הקטינו את מס' הבדיקות וכשיש אינטרס להחמיר, מס' הבדיקות עולה ומה יותר צפוי מאשר סגר בחנוכה?

    אהבתי

    • עלייה במספר החולים צפויה ברגע שפותחים את מה שסגרו קודם. אני באמת לא מבינה מה הם תיארו לעצמם שיקרה. חבורה כזאת בינונית ומטופשת כבר נראית כאילו יצאה מסיפורי האגדות – אבל מה שמעציב הוא שמה שקורה כאן הוא אמת לאמיתה. אין להם מושג מה לעשות חוץ מאשר לסגור הכול. שנה עברה, ועדיין לא מצאו איזו שיטה אחרת. וגם לא מאוד משתדלים למצוא.

      אהבתי

  3. צפיתי בפרק הראשון או השני, ונראה לי קשה להמשיך. כשמסתכלים על הדמויות ומבינים מה הולך להיות שם.

    אהבתי

  4. זו הסידרה היחידה בשנים האחרונות שצפינו בה תמיד בזמן אמת (ולא ב-VOD במועד מאוחר יותר), וכנראה כמוכם צפינו מרותקים ובנשימה עצורה. נכון, היו באמצע אי דיוקים והיו דברים שקצת עצבנו את הטנקיסט / מפקד הטנק שיושב לצדי ערב ערב (נלחם במלחמת לבנון הראשונה אבל ביום כיפור היה עדיין בתיכון ואני הייתי בחטיבה). אבל הסידרה מעולה ומה שהם בחרו להראות היה נכון בעיני (ולא הקשבתי לכל הטענות והמענות שמסביב).
    בניגוד אלייך הכרתי את כל המושגים. אני הייתי בתיכון כאשר T שירת בצבא וכבר היינו ביחד (מאז שהוא היה בי"ב ואני בי') והוא היה חוזר (פעם בשלושה שבועות במקרה הטוב) ומספר לי ומספר לי וידעתי הכל על הטנק ועל האימונים ואת המושגים ואת הבדיחות הפנימיות.
    השחקנים היו מעולים וגם הבימוי היה מצוין בעיני. באמת עושים כאן לאחרונה סרטים מצויינים.
    ולא, המדינה הזאת לא למדה כלום מאז. והמנהיגים רק הולכים ומתדרדרים. מה יהיה עלינו?

    אהבתי

    • יש מצב שהחיסונים יצילו אותנו. עד אז נגזר עלינו להפקיד את חיינו ומותנו בידי חבורה עלובה ונלעגת, שלא מסוגלת להחליט על כלום ולקחת אחריות על שום דבר. ועכשיו דמייני פרצופון זועם.
      .

      Liked by 1 person

  5. לא צפיתי בסדרה וכנראה לא אצפה, למרות שהזכרונות שלי מהמלחמה היו של ילדה בת חמש שרצה למקלט שוב ושוב ביום ובלילה (גרנו בישוב על גבול הצפון, ממש על הגבול) כי קשה לי בשלב זה בחיים להעמיס על עצמי עוד עומס נפשי שכרוך בצפיה במלחמה.
    כמו שאני מפחיתה למינימום את הצפיה בחדשות ובאקטואליה, באמת שלא הכל חייבים להכניס לתודעה ולראש. יש דימויים ותמונות שעדיף שישארו מחוצה לנו.

    ולחדשות הטובות, לא יהיה סגר לילי בנתיים ונוכל להפגש להדליק נרות יחד אחרי שלא חגגנו שום חג יחד השנה! זה משמח 🙂

    אהבתי

  6. אני יכול להעיד שהחלטתי לא לצפות בה, כי היא עוסקת באירוע טראומטי אישי שלי, ואין בי רצון להתמודד אתו באף דרך.
    הבת שלי מאידך צפתה, ויודעת פחות או יותר הקשרי נפילתו של אחי, ששמה גזור משמו.

    אהבתי

    • באמת אומרים שהסדרה הזאת חשובה מאוד בשביל הצעירים שנולדו (הרבה) אחרי, וזו דרך להפגיש אותם עם הנושא בצורה מאוד מרשימה. אני לא יכולה לתאר לעצמי איך הם רואים את זה, שהרי זו מין ראייה 'מבחוץ'. זה שונה ממה שזה עושה לנו.

      אהבתי

  7. הייתי בתיכון בי"א. כמה טוב שלא ידענו אז בעורף שום דבר. מזל שלא היה אז אינטרנט. צפיתי בסדרה עד לרגע שבו הדם של החייל הסורי ניתז על פניו של החייל מחיל המודיעין. החלטתי שדי לי ובעלי שהספיק לחוות את המלחמה הזו כטירון לא מחה וגם הוא לא רוצה לצפות בה יותר. אולי פעם בעתיד, כשנהיה גדולים יותר.

    אהבתי

    • אני הייתי בי"ב. לא ידענו, ובכל זאת ידענו משהו. הבעות הפנים של משה דיין כשדיבר על מלחמה 'כבדת דמים, כבדת ימים' (או משהו בדומה לזה), ושל דדו כשאיים 'נשבור להם את העצמות', אמרו הכול. שמועות ראשונות על הלומי קרב (עוד לא קראו לזה כך אז) הגיעו תוך שבועות אחדים, אולי אפילו פחות. ההרגשה שלי אז, בלי לדעת כלום, הייתה שהכול התמוטט: כל מה שהאמנתי בו התברר כטעות. זו הייתה ההתפכחות הראשונה שלי, בגיל שבע עשרה ומשהו. אחרי זה, שום דבר כבר לא חזר להיות כשהיה.

      אשר לצפייה – זו כמובן לא חובה. אני חושבת שהסדרה הזאת עשויה מצוין, אבל הימים האלה עכשיו קשים דיים גם בלעדיה, ואין צורך להוסיף עליהם אם מרגישים שזה יותר מדי.

      אהבתי

  8. באמת שאני חושבת שהפאשלות, החלמאות, המחדלים… הפעם יותר עצומים בנפחם אפילו מהמלחמה הנוראה ההיא ואני הייתי אז חיילת צעירה שכל חבריה היו מגוייסים ורבים מהם לא חזרו או חזרו פגועים. אבל הפעם – מעבר למתים שרובם אולי לא בחורים צעירים ומספרם עדיין לא זהה לזה שהיה במלחמה ההיא, אין מי שמתעשת ואין מי שלוקח את המושכות לידיים ועושה את מה שצריך לעשות. לא במנהיגות הנבחרת ולא במנהיגויות המקומיות (רבנים, ראשי קהילה, ראשי ערים…- ראי ערים אדומות). כמעט שנה עברה ואין תוכניות מגרה לכל מצב ועניין. הכל הכל במסגרת "שלוף לי ואשלוף לך". מדינת עולם שלישי – הכי:(

    אהבתי

    • כן, זה הכי גרוע: שלא לומדים מטעויות. אני חושבת שצוותי הרפואה דווקא לומדים לא מעט, אבל ההנהלה מלמעלה, הממשלה וכו'… באמת תקצר היריעה.

      אהבתי

  9. זו סדרה שעשתה המון באז ובצדק
    אני אישית לא הייתי מסוגלת לראות
    לא מסוגלת לראות סדרות וסרטי מלחמה (יכולה לספור על פחות מיד אחת את אלה שכן ראיתי)

    ההתנהלות פה מבחינת הקורונה ממש לא ברורה והזויה
    כמו שרצו לעשות סגר בחנוכה, אבל המקומות שבהן הייתה התפרצות חזקה זה במגזר הערבי בכלל.
    אם צריך לעשות סגר זה בערים האדומות והגבלות חריפות בערים הכתומות.

    אהבתי

    • זה כבר מתחיל להיראות שבשום מקום בעולם (או כמעט בשום מקום) לא ממש יודעים איך להתנהל מול הדבר הזה. אם אפילו אצל הגרמנים יש עכשיו צרות צרורות, מה יגידו אזובי הקיר. אולי באמת נכון שההתנהלות הטובה ביותר היא חיסון. והלוואי שיעבוד, ומהר.

      אהבתי

סגור לתגובות.